|
Szkolny konkurs matematyczny dla klasy III - nauczanie zintegrowane
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9036 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
„SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS III”
Założenia konkursu: Konkurs adresowany jest dla uczniów klas III. Przebiegać będzie w II etapach
I etap - eliminacje klasowe - każdy chętny uczeń klasy III bierze udział w konkursie rozwiązując pierwszy zestaw zadań , nauczyciel wybiera dwóch najlepszych matematyków w swojej klasie, którzy otrzymali największą ilość punktów, na podstawie rozwiązanych zadań z zestawu pierwszego. -jeśli kilku uczniów zdobędzie tę samą liczbę punktów , następuje dogrywka w formie dodatkowych zadań
II etap - Finał konkursu szkolnego- komisja konkursowa przyznaje tytuł „Mistrza Matematyki” na podstawie rozwiązanego zestawu drugiego - „Mistrzem Matematyki” zostaje uczeń ,który uzyskał największą liczbę punktów - w przypadku,gdy takich uczniów będzie więcej , nastąpi dogrywka w formie dodatkowych zadań - komisja może przyznać II i III miejsce w konkursie
Cele konkursu:
- rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów - sprawdzenie swoich umiejętności matematycznych w oparciu o rozwiązywanie zadań rozmaitych - dostarczenie uczniom rozrywki umysłowej - umożliwienie uczniom reprezentowania klasy w finale konkursu
Terminy:
I etap – marzec II etap –kwiecień
Skład komisji:
Wchodzą nauczyciele nauczania zintegrowanego , którzy obecnie nie uczą w klasie III
Zadania komisji:
•sprawdzenie zestawu zadań wg klucza •przyznanie punktów •wyłonienie „Mistrza Matematyki”
Opracowała: Małgorzata Kruszona
I etap konkursu matematycznego w kl. III
Zad. 1 Oblicz :
195 406 . 4 . 2 -------- --------
Zad. 2 Oblicz sumy liczb 2567 i 391 oraz 5901 i 269 . Zapisz sposobem pisemnym .
Zad.3 Oblicz różnice liczb 952 i 327 oraz 1201 i 322 . Zapisz sposobem pisemnym.
Zad. 4 Oblicz ;
815 – 78 6 =
( 1000 - 600 ) : 5 + 126 =
1000 – [ ( 735 : 5 ) + ( 945 : 7 ) + 1 ] =
Zad. 5 Rozwiąż równania :
x + 327 = 815 x – 623 = 1251
spr: spr:
Zad. 6 Kamil waży 28 kg , Paweł jest o 3 kg cięższy od Kamila , a Jarek waży 2 razy więcej niż Paweł . Ile ważą razem chłopcy ? .
Zad . 7 Na ciężarówki załadowano 255 kg mandarynek . Na pierwszą ciężarówkę załadowano 4 razy więcej niż na drugą ciężarówkę . Ile kilogramów mandarynek załadowano na pierwszą ciężarówkę , a ile kilogramów mandarynek załadowano na drugą ciężarówkę ? .
REGULAMIN OCENIANIA I ETAPU KONKURSU MATEMATYCZNEGO W KL. III
ZADANIE 1 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 2 punkty ) .
ZADANIE 2 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 2 punkty ) .
ZADANIE 3 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 2 punkty ) .
ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 2 punkty za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 6 punktów ) .
ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 1 punkty za poprawne rozwiązanie równania i 1 punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punkty ) .
ZADANIE 6 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ).
SUMA PUNKTÓW : 22
CZAS TRWANIA 45 MINUT .
OPRACOWAŁA : Małgorzata Kruszona
II ETAP KONKURSU MATEMATYCZNEGO KLAS III
Zad. 1 Uzupełnij brakujące cyfry:
5 .4 2 . . 867 + 26 . 8 - 1 .3 . ----------- ----------- 5 6 10 9 4633
Zad.2 Oblicz stosując kolejność działań :
638 + ( 2 150 – 2)=
87 – (18 – 4 2 ) + =
500 – [(255 : 5 ) + ( 21 : 7 ) – 6 ] =
Zad.3 Od iloczynu liczb 328 i 2 odejmij iloraz liczb 81 i 9
Zad. 4 Rozwiąż równania i sprawdź :
(125 – 109) x = 32 x : (272- 227 ) = 2
spr. spr.
Zad.5 Piotr i Paweł mają podzielić między siebie 140 zł. Piotr ma otrzymać o 20 zł mniej niż Paweł. Ile złotych otrzyma Piotr, a ile Paweł?
Odp.
Zad. 6 Wybrałem pewną liczbę. Odjąłem od niej 40, następnie do otrzymanego wyniku dodałem 2000 i w rezultacie otrzymałem 3250. Jaką liczbę wybrałem na początku?
Odp. Zad.7 Bilet wstępu do ZOO kosztuje 2 zł, a co dziesiąta osoba wchodzi bezpłatnie. Klasa Ani liczy 32 osoby. Ilu uczniów wejdzie bezpłatnie ? Ile będą kosztowały bilety dla całej klasy?
Odp.
REGULAMIN OCENIANIA II ETAPU KONKURSU MATEMATYCZNEGO W KL. III
ZADANIE 1 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 2 punkty ) .
ZADANIE 2 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 3 uczeń otrzymuje 1 punkt za każde dobrze wykonane obliczenie ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 4 uczeń otrzymuje 1 punkt za poprawne rozwiązanie równania i1 Punkt za odpowiednie sprawdzenie ( w sumie 4 punktów ) .
ZADANIE 5 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 6 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 1 punkt za właściwą odpowiedz ( w sumie 3 punkty ) .
ZADANIE 7 uczeń otrzymuje 2 punkty za poprawne rozwiązanie zadania i 2 punkty za właściwe odpowiedzi ( w sumie 4 punkty ).
SUMA PUNKTÓW : 22
CZAS TRWANIA 45 MINUT .
OPRACOWAŁA : Małgorzata Kruszona
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|